Aine eesmärgiks on 1) aru saada mis on kogukond, kogukonna tunnused ja selle struktuur, kogukonna dünaamika; 2) anda õppijatele oskused kogukonna vajaduste hindamiseks, analüüsimiseks ja ressursside kasutamiseks; 3) anda teadmisi kasutamaks erinevaid kogukonnatöö meetodeid ning 4) omandada vabatahtliku tegevusega seotud põhiteadmised ning praktilised oskused vabatahtliku tegevuse kavandamisel.
Täiendav eesmärk on luua arusaamine sotsiaalse kapitali kasvatamise võimalustest kogukonnatöö meetodite ning vabatahtliku tegevuse abil.
Õppetöö sisuks on läbi loengute, iseseisvate ja grupitööde mõista nii konkreetse kogukonna kui üldisemalt sotsiaalse keskkonna arengu nii professionaalse mõjutamise tähtsust ja võimalusi kui ka vabatahtlike ressursi rakendamise meetodeid.
Loe rohkem TÜ ÕISist.
N, 16. veebruar 13:30-19:00
N, 16. märts 15:15-19:00
N, 20. aprill 13:30-19:00
N, 18. mai 9:30-13:00
Eristav hindamine (A, B, C, D, E, F, mi).
Üliõpilased on kursuse raames eelnevalt jagatud 4-6 liikmelistesse gruppidesse ning igale grupile on õppejõud määranud kogukonna ja kursusetööks mõeldud lähteülesande. Sellest tulenevalt peavad õppijad sooritama järgmised kohustuslikud ülesanded (grupitöö ettemääratud grupis):
1. kogukonna kirjeldus
2. kogukonna analüüs üldiselt
3. kogukonna analüüs lähtudes lähteülesandest ja sellega seotud sihtgrupi vaatest, tegevusplaan (ürituse kavandamine) probleemi teadvustamiseks, leevendamiseks või lahendamiseks
4. planeeritud ürituse ettevalmistamine ja läbiviimine
5. ürituse eneseanalüüs, tagasiside tõlgendamine
6. kursuse teoreetilise osa test terminitie ja temaatika kinnistamiseks
1) Üliõpilaste grupp (4-6 liiget) analüüsib üht vabalt valitud kogukonda (olemasolevaid ressursse, keskkonda, tegevusi, arengukava jms). Lähtudes analüüsist ühe valitud kogukonna kitsaskoha leevendamiseks, lahendamiseks, teadvustamiseks ürituse planeerimine, korraldamine, analüüsimine. Üritusse läbiviimiseks peavad üliõpilased kaasama vabatahtlikke, kes tuleb leida, neid motiveerida, juhendada, tänada. Juhend Moodle's.
Õppijad pääsevad hindamisele kui:
1. iga õppija panus grupitöödes on selgelt esitatud
2. kõik ülesanded on esitatud kirjalikult
3. läbi on viidud üritus
4. toimunud on ürituse tagasiside tõlgendus ja eneseanalüüs
5. õppija on sooritanud testi
Jälgi meid sotsiaalmeedias: