Innovatsioonist ja võimekusest innovatsiooniprotsesse juhtida on kujunenud oluline märksõna Eestis, mida seni seostatakse peamiselt start-up ettevõtete, biotehnoloogia ja e-valitsemise temaatikaga. Samas on uudsete lahenduste ja ärimudelite, toodete, teenuste ja tehnoloogiate rakendamine ühiskonna erinevatel elualadel veel lapsekingades. Seega on innoveerimise võimekuse suurendamine just teistel tegevusaladel ühiskonna jaoks suure potentsiaaliga. Samuti on ühiskonda ja majandust murranguliselt mõjutavad tehnoloogiad jõudnud baasteaduse laboritest rakenduslike lahenduste ning laiema ja odavama kättesaadavuseni, näiteks tehisintellekt, andmeteadus- ja analüüsivõimekus, rohetehnoloogiad jne. Need tehnoloogiad vajavad oma potentsiaali avamiseks rakendusprojekte erinevates äri-, juhtimise ja avaliku sektori valdkondades. Innovatsiooni mikrokraad ongi suunatud inimestele, kes on huvitatud innovaatiliste ideede arendamisest rakendusprojektideks erinevates ettevõtetes, organisatsioonides ja eluvaldkondades, ning ka nende üleselt. Innovatsiooni mikrokraadi saab pakkuda nii akadeemilise õppe osana, täiendkoolitusprogrammina kui ka sisekoolitusena erinevates suuremates asutustes (sh Tartu Ülikoolis endas), kuna programmi saab näidete ja kaaslektorite abil suunata erinevatesse rakendusvaldkondadesse.
Innovatsiooni mikrokraadiprogrammi läbinud õppija omab valdkonnaspetsiifilisi teadmisi ja oskusi: 1) mõistab globaalseid arengutrende, seotud võimalusi ja väljakutseid; 2) saab aru, mis on innovatsioon, milleks on see vajalik (pikaajaline konkurentsivõime ja kasum, organisatsiooni missiooni laiem kandepind ja mõju ühiskonnas); 3) omab võimekust oma organisatsioonis ja/või tegevusvaldkonnas innovatsioonistrateegia ning taktikalise plaani kujundamiseks; 4) mõistab, kust ja kuidas tulevad/tekivad ideed (sh ettevõtte seest, väljaspool organisatsiooni või ka koostöös), ja tunneb ideede genereerimise ja sünteesimise ja piloteerimise viise; 5) oskab leida ideede seast parima (valideerimine, eksperimenteerimine, prototüüpimine/piloteerimine, tagasisidestamine); 6) oskab enda ja meeskonnaliikmete ideed projektiks (reaalsuseks) muuta ning sellega seotult meeskonda juhtida, rakendada innovatsiooni- ja ettevõtlusprotsessi oma valdkonnas; 7) oskab näha oma idee seoseid ühiskonnaga laiemalt, samuti mõistab riiklike poliitikate, meetmete ja toetuste (peamiselt ettevõtluse, innovatsiooni, tehnoloogia ja teaduse vallas) olemust ning mõtet muutuste käivitamisel ühiskonnas, majanduses ja konkreetsetes organisatsioonides. |
Programm koosneb kolmest õppeainest:
1) Innovatsioonipoliitika 6 EAP (sügissemestril, innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimise magistriõppe aine, inglise keeles)
2) Ettevõtlusprojektid I 6 EAP (sügissemestril, kaasaegse majanduse magistriõppe aine)
Sügissemestri tunniplaan
3) Innovatsioon avalikus sektoris ja majanduspoliitika kujundamises 4 EAP (kevadsemestril, strateegilise juhtimise magistriõppe aine). Kevadsemestri õppetöö toimumisajad selguvad detsembris.
Tunnistuse saamise eelduseks on kõikide ainete läbimine positiivsele tulemusle kogumahuga 16 EAP vastavalt ainete läbimise tingimustele.
Jälgi meid sotsiaalmeedias: