Koolitusel osalemine annab praktilisi oskusi täiskasvanute koolitajatele koolituste läbiviimiseks ja planeerimiseks.
Koolituse eesmärk on Koolituse eesmärk on osata planeerida, läbi viia ja analüüsida koolitusi täiskasvanud õppijatele, arvestades andragoogilisi põhimõtteid tehnoloogiarikkas keskkonnas ning mõistes koolitaja professionaalse arengu olulisust.
Koolitusel osalemise eelduseks on baasteadmised arvutikasutamisest ning gmail konto olemasolu õppematerjalidele ligipääsuks Drive's. Auditooriumis toimuvatel koolituspäevadel on vajalik isiklik sülearvuti. Valmisolek osaleda Zoomis toimuvatel koolituspäevadel kaamera ja heliga.
Koolituse õpiväljundid:
-Mõistab andragoogika põhiprintsiipe ja toob näiteid rakendamisvõimalustest koolitustegevuses;
koostab väljundipõhise õppekava, arvestades täiskasvanud õppija eripära, sobilikke õppemeetodeid ja õppimist toetavaid digivahendid;
-loob eesmärgipäraseid ja õppimist toetavaid õppematerjale ja õpikeskkondi, arvestades grupidünaamikat ja digivahendite võimalusi;
-toob näiteid, kuidas toetab täiskasvanud õppija digi- ja õpioskuste kujunemist;
mõtestab täiskasvanukoolitaja identiteeti, reflekteerib ennast koolitajana, kasutades digitaalse- ja sotsiaalse meedia võimalusi;
-teab täiskasvanukoolitaja kutse taotlemise protsessi nõudeid, sh oskab kasutada veebikeskkonda e-portfoolio loomiseks ja esitamiseks.
22.09.2021 - Sissejuhatus koolitusse, kokkulepped, iseseisvate tööde tutvustus, keskkonnad. Andragoogika põhiprintsiibid, rakendamise võimalused täiskasvanute koolituses, sh veebipõhistes õpikeskkondades. Täiskasvanu õppijana. Toimumiskoht: T-314
06.10.2021 - Eetilised kohustused täiskasvanud õppija toetamisel. Täiskasvanute õpetamine ja õppimine (õppimise ja õpetamise olemus). Täiskasvanute koolitaja rollid ja professionaalne identiteet. Toimumiskoht: Zoom
20.10.2021 - Õppe planeerimine (õpiväljundipõhise õppekava koostamine, õppematerjalide loomine ja hindamise kavandamine), läbiviimine ning hindamine ja analüüs, kasutades sobivaid digivahendeid. Toimumiskoht: Zoom
03.11.2021 - Õpikeskkonna loomine kontakt- ja e-õppes. Koolitaja võimalused täiskasvanud õppija õpi- ja digioskuste arendamisel (mh e-riigi kodanikuna toimetulekuks). Võtmepädevused. Grupis õppimise toetamine, sh digikeskkondade võimalused õppija toetamisel. Toimumiskoht: T-412
17.11.2021 - Õppemeetodid. Kovisioon kui grupiline arengumeetod. Toimumiskoht: T-412
01.12.2021 - Õpieesmärkide püstitamine ja õpistrateegiate valimine. Aja- ja motivatsiooni juhtimine. Õpibarjäärid (sh e-õppes) ja nende ületamine. Toimumiskoht: Zoom
15.12.2021 - Refleksioonioskused. Digitaalsed võimalused professionaalse arengu toetamiseks. Virtuaalsed praktikate kogukonnad. Täiskasvanute koolitaja kutse taotlemise protsess (nõuded, dokumendid). Toimumiskoht: T-412
12.01.2021 - Eneseanalüüs ja läbivad kompetentsid. E-portfoolio. Koolituse kokkuvõtted, lõpetamine. Toimumiskoht: T-412
Tunnistuse saamise eelduseks on aktiivne osalemine õppes (vähemalt 70% kontaktõppe tundides) ja kõikide iseseisvate/praktiliste tööde esitamine.
Praktilised tööd sisaldavad koolitusmoodulites käsitletavaid teemasid, lähtudes täiskasvanute õppimise toetamisest, koolitaja kompetentside kujunemisest. Kõik praktiliste tööde tulemused lisavad õppijad oma e-portfooliotesse.
Praktilised tööd tehakse osaliselt auditooriumis ja osaliselt iseseisva tööna. Praktiliste ülesannete sooritamiseks kasutatakse vabavaralisi digivahendeid.
1. Digivahendite kasutamine täiskasvanute koolitaja e-portfoolio koostamiseks. Praktilise töö eesmärk on võimaldada õppijatel omandada oskused täiskasvanute koolitaja e-portfoolio koostamiseks. Osalejad täidavad e-portfooliot pidevalt oma õppeprotsessis. Praktilise töö tulemusena on õppija lisanud oma e-portfooliosse vähemalt kolme täiskasvanute koolitaja kutsega seotud tegevusnäitaja tõendusmaterjali.
2. Väljundipõhise õppekava koostamine. Praktilise töö eesmärk on võimaldada osalejatel koostada väljundipõhine õppekava.
3. Digivahendite kasutamine grupis õppimise toetamiseks. Praktilise töö eesmärk on võimaldada osalejatel läbi proovida veebitahvli, ideekaardi vahendeid grupis õppimise toetamiseks. Praktilise töö käigus valmib õppe-eesmärgiga kooskõlas veebitahvel ning ideekaart.
4. Digivahendite kasutamine kaasavate esitluste loomiseks. Praktilise töö eesmärk on võimaldada õppijatel mõista kaasavate esitluste olulisust täiskasvanute õppes ning läbi proovida kahte vabavaralist digivahendit. Praktilise töö tulemusena on õppijad loonud ligipääsu kahe vabavaralise esitlusvahendi keskkonda ning koostanud interaktiivse esitluse sisu.
5. Digivahendite kasutamine õppesisu koosloomiseks. Praktilise töö eesmärk on võimaldada õppijal mõista õppesisu koosloomise tähtsust täiskasvanute õppes ning võimaldada läbi proovida vähemalt ühte vabavaralist koosloomise veebipõhist vahendit, mida õppetöös kasutada.
6. Digivahendite kasutamine visuaalsete õppematerjalide loomiseks. Praktilise töö eesmärk on võimaldada õppijatel mõista õppematerjalide visuaalsuse olulisust ning läbi proovida vähemalt ühte visuaalse õppematerjali loomise vahendit.
7. Koolitaja refleksiooni koostamine. Tulemuseks on koolitaja refleksioon, kasutades põhjendatud refleksioonitehnikat ja/või -mudelit.
Jälgi meid sotsiaalmeedias: